Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?
Herhangi bir web sayfasında yapacağınız işlemi gerçekleştirme olasılığını yükseltmek amacıyla yürütülen optimizasyon çalışmalarına dönüşüm oranı optimizasyonu denir.
Pazarlama stratejilerinde büyük bir etkisi olduğu bilinmekle beraber internet üzerinden ticaret ve reklam sektörünün büyümesiyle önemi her geçen gün artmaktadır.
Dönüşümü sadece satın alma seviyesi olarak düşünmemek gerekir. Site üyeliği, iletişim ve E-posta listesine eklenme kolaylığı, aplikasyonun kolay bulunup indirilebilmesi gibi konular da dönüşümün içinde yer almaktadır.
Site için belirlediğiniz hedef ne olursa olsun, amacınıza ulaşmak için dönüşüm gereklidir. Site hareketliliğini oluşturan ziyaretçilerin başarıyla tamamladıkları eylemler dönüşümü ifade eder. Bu trafiğin yüzdesi alınarak dönüşüm oranı elde edilmektedir. Şirketlerin dönüşüm oranını arttırmak için kullandıkları bazı yöntemler bulunmaktadır ve itibar yönetimi.
-A/B ve Çok Değişkenli Testler
Şirketler bu yöntemle iki farklı uygulamayı müşterilerine sunarlar ve tercih edilme oranlarına göre kullanacakları yol ve yöntemi belirlerler. Ufak değişiklikler bile çarpıcı etkiler yaratmaktadır. Başlıklar, başlıkların yazıldığı font, tuşların renkleri, yazının uzunluğu veya kısalığı gibi konular müşterilerin tercihlerini doğrudan etkilemektedir.
-Müşteri Yol Haritası Analizleri
Satış yapabilmek için müşterinin ne istediğini ve ne beklediğini belirlemek büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple şirketlerin çoğu müşterilerin tercih, istek ve yönelimlerine göre yol haritası çizmekte ve buna yönelik veri toplamaktadır.
-Çevrimiçi anketler/müşteri geribildirimleri
Müşterinin ne istediğini ve beklediğini anlayabilmek için bir diğer yöntem de anketler ve geri bildirimlerdir. Bu tür verilerin toplanması farklı kanallar aracılığıyla yapılmaktadır. Markalarını büyütmek ve satışlarını arttırmak isteyen şirketlerin çokça başvurduğu bir yöntemdir.
Dönüşüm Oranı Optimizasyonunun Faydaları
Dönüşüm oranlarına bakılarak yapılan düzenlemeler sayfanın kullanımını kolaylaştıracak, daha kolay erişim ve daha iyi bir müşteri deneyimi oluşmasına katkı sağlayacaktır. Sıkıntıların giderilmesi, formların sadeleştirilmesi, navigasyondan iyileştirmeler yapılması gibi düzenlemeler hem satışa hem daha kolay ve doğru bilgilendirmeye katkı sağlayacaktır.
İtibar yönetimi – Expert Dijital Agency
[…] İtibar yönetiminde atacağımız adımlardan birisi sosyal medyayı etkin ve olumlu olarak kullanmaktır. Burada önemli olan sosyal medya üzerinde sadece ismimizin olması veya paylaşım yaparak aktif olmamız değildir. Önemli olan sosyal medya aracılığı ile müşterilerimize ulaşmak ve onlarla bağ kurarak daha sağlıklı bir alışveriş gerçekleştirmektir. Çünkü müşteri ile iletişime geçerek sorunlarına çözüm aramak hizmet kalitemizi arttırma yönünde gereklidir ve dönüşüm oranı optimizasyon. […]